23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ikeas prissänkningar gjorde susen för försäljningen

Ikeas försäljning ökade med 15 procent under verksamhetsåret 2004/2005 som avslutades i augusti.

Den totala försäljningen hamnade på 138 miljarder kronor. Intäkterna för koncernen landade på 14.8 miljarder euro. En av orsakerna till ökningen är de många nya varuhus som öppnats under året, en annan orsak är prissänkningarna. Under det brutna räkenskapsåret öppnades 18 nya Ikeavaruhus. Sammanlagt kan man nu handla på 196 Ikeavaruhus i 24 länder. Tyskland, som är Ikeas viktigaste marknad med en försäljning på 19 procent av Ikeas totala försäljning. De fortsatta expansionsplanerna ligger på mellan 15 och 20 nya varuhus om året, uppger Dagens Industri.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.104