23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

H&Ms designkollektion lanseras i dag

Det kan vara läge att köpa på sig H&M-aktier. Köpsugna kunder lär gå man ur huse för att köpa på sig den nya kollektionen Stella av den brittiska designern Stella McCartney som H&M lanserar i dag.

Vad har ni för förväntningar? – Vi hoppas att kunderna gillar kollektionen, att de kommer hit och handlar, säger Liv Asarnoj, presstalesman för H&M till Dagens Handel. Var kommer kollektionen att finnas? – Framför allt fokuserar vi på att sälja i storstäderna. Vi såg efter Karl Lagerfelds kollektion att det främst var i storstäderna som kunderna hade ett sug efter kläderna. Vi fick in mycket kläder från orter ute i landet som inte sålts, trots att butiker i storstäder hade slut på några dygn. Därför har vi valt att lansera Stella som en liten, exklusiv kollektion. Varför inga herrkläder? – Den här gången har vi inga herrkläder, eftersom Stella McCartney inte gör kläder för män. Karl Lagerfelds kollektion fanns även för män. Hur många butiker kommer kollektionen att finns i? – Den säljs i sammanlagt 400 butiker i 22 länder. I Sverige erbjuder 35 butiker kollektionen. När kommer nästa designer? – Vi har inget sådant planerat, men vi får se vad som händer i framtiden.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078