23948sdkhjf

Helly Hansen byter ut konceptet

Förknippar du Helly Hansen med flyvästar och praktiska orange eller blå tröjor? Du är inte ensam. Men nu ska det norska friluftsmärket bli hippt.

Med hjälp av en satsning på koncept, livsstil och med nya butiker ska Helly Hansen damma av nopporna från sina tröjor och bli rätt i storstan. Formsydda jackor i moderna färger, trendigt designade täckbyxor och nya snitt på seglarskor, allt med funktionen som bas, ska locka friluftsintresserade att bära märket. Nya plagg ska också fungera i storstäder, och smälta in som ”vanliga kläder” med funktion. Under lördagen öppnade Helly Hansen sin första flaggskeppsbutik på Hamngatan i Stockholm. Butiken har fått trendig inredning med betong, plast och ljusa färger med hjälp av den svenska arkitekten Thomas Sandell. Bland annat har alla hyllplan och lutande vinklar fått den klassiska 11-gradiga lutningen från logotypen. Hela företaget genomgår nu en förändring och ska öppna 75 nya konceptbutiker i de 160 länder företaget finns. – Vi har funderat på hur vi vill bli sedda och mottagna av kunderna. Företag som inte förnyar sig riskerar att försvinna, vi har funnits i 130 år och vill finnas lika länge till, säger Jörgen Weiss, försäljningsansvarig på Helly Hansen till Dagens Handel.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063