23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Möbelkedja satsar stort

Möbelföretaget EM, tidigare Europa Möbler, satsar på att bli större i Sverige.

Under nästa år satsar företaget på att synas mer i tv-reklam och förhoppningen är att locka fler kunder. – Enligt Gfk har vi 7 procent av möbelmarknaden i Sverige. Ikea har 22, medan Mio har 10-11 procent. Vi vill växa och därför är det viktigt att stärka vårt varumärke och vara med i bruset på allvar, säger Janove Thunberg, marknadschef på EM till Dagens Industri. I år har EM satsat ungefär 65 miljoner kronor på att marknadsföra sig i olika medier, näta år satsar företaget närmare 80 miljoner kronor, brutto, på marknadsföring.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078