23948sdkhjf

Gigantiskt krig om teknikkunderna

El-Giganten använder sig av lockpriser på varor som inte finns i butikerna för att locka kunder. Det anser näthandelsföretaget Netonnet som nu anmäler El-Giganten till marknadsdomstolen.

El-Giganten tror dock att Netonnet genomför en smutskastningskampanj för att få publicitet och överväger att ”vidta rättsliga åtgärder mot Netonnet”, skriver Dagens Nyheter. – Vi är marknadsledare och den aktör i branschen som kunderna har högst förtroende för enligt en Sifo-undersökning vi gjort 2005. Våra kunder skulle inte visa oss det förtroende de gör om vi, som Netonnet påstår, skulle vara vilseledande och ”systematiskt lura kunder med falsk reklam”, säger El-Gigantens vd Per Sigvardsson i ett pressmeddelande. Netonnets vd Anders Halvarsson säger till DN: – Vi utför tester om varorna finns i lager, för om de inte går att få tag på finns det ingen anledning för oss att bemöta priset. Genom vår undersökning har vi sett att den här typen av marknadsföring utförs systematiskt av El-Giganten, och då måste vi agera.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063