23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Hemtex stärker sin ställning

Den nyligen börsnoterade heminredningskedjan Hemtex stärker sina mandat på den svenska marknaden.

Under förra året handlade ett av fyra hushåll på Hemtex, i alla fall steg företagets marknadsandel till 25,6 procent under 2005. Det är en ökning från 2004 med 3,8 procentenheter, enligt ett pressmeddelade. Undersökningsföretaget Gfk har analyserat hemtextikedjans utveckling. – Siffrorna visar att vi ytterligare har stärkt vår ledande ställning i Sverige. De tydligaste ökningarna ser vi inom bäddlinne, täcken/kuddar, badlakan och handdukar, dukar samt filtar och plädar. Vi kan även konstatera att snittpriserna på de sålda produkterna ökat. Under julhandeln och mellandagsrean har försäljningen varit mycket god i våra butiker, säger Hemtex vd, Anders Jansson i en presskommentar.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078