23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Fritidsmarknad viktig för bensinstationer

Under sommaren exploderar försäljningen av fritidsprodukter på landets bensinstationer. Bara på OKQ8 omsätter säsongsförsäljningen, sommar och jul, hela 20 procent av årsomsättningen.

Det började blygsamt på 1970-talet då OK:s bensinstationer började sälja baden-baden-stolar till sina kunder. Sedan dess har OKQ8 positionerat sig som en av de största på marknaden när det gäller försäljning av fritidsprodukter i sina butiksstationer runt om i landet. David Bennertun är kampanjchef på OKQ8: – Fritidsmarknaden hos oss omsätter en miljard om året och sommaren är vår enskilt största försäljningsperiod, säger han. I år räknar OKQ8 dessutom med att öka omsättningen med tre procent. Den totala omsättningen ligger på 5,2 miljarder kronor. Tre segment inom fritidsmarknaden dominerar – grill, husvagn och camping samt sport och lek.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094