23948sdkhjf

Manlig skönhet säljer

Att män använder sig av skönhetsprodukter blir allt mer accepterat. Nu öppnar Stockholms första hygien- och stylingbutik för män.

För två år sedan startade Grooming sin försäljning via nätet. – Att vi nu öppnat en fysisk butik känns som ett naturligt steg, det var något vi tänkte redan när vi drog igång, säger delägaren Karin Fahlström. Hon understryker noga att skönhetsprodukter och smink inte är samma sak. – Pratet om smink skrämmer bort många killar. Smink är ytterligheten, och även om vi har kosmetika så är det inget vi skyltar med. Ännu en butik är redan planerad i Stockholm och förfrågningarna från Göteborg och Malmö om att dra igång även där är många. Men att även börja sälja produkter för tjejer är inte aktuellt. – Då tappar vi vår nisch, säger Karin Fahlström. Grooming vänder sig till killar mellan 16 och 35 år. Läs hela artikeln i Dagens Handel vecka 46.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062