23948sdkhjf

Kritiserad reklam åter på tapeten

Nu blir det mer naket på reklamskyltarna igen. H&M återupptar sina kritiserade julkampanjer med underkläder.

Från fredag kommer H&M att ha stora affischer med den franska skådespelerskan Emmanuelle Béart, 42, i underkläder. Hon har bland annat varit med i Mission: Impossible. Redan nu går det att titta på kampanjen på internet. Under de två år som H&M inte haft julkampanjer för underkläder har andra företag passat på att snyta greppet för att öka sin julförsäljning. Om H&M tar upp kampanjen igen för att underklädesförsäljningen dalat tidigare år är oklart. Men Jörgen Andersson, marknadschef på H&M, säger till Svenska Dagbladet Näringsliv: – Men när vi gör en kampanj så ser vi en tydlig positivt effekt på försäljningen. Det är den krassa verkligheten.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.048