23948sdkhjf

H&M växer med skor, lyx och hemtextil

Klädkoncernen H&M planerar expansion på nya marknader, lansering av nya varugrupper och premiär för en ny lyxigare kedja.

Under våren 2007 öppnar H&M en ny butikskedja under varumärket COS – Collection of Style. Butikerna kommer att erbjuda ett dam- och herrsortiment i ett högre prissegment. Ett tiotal butiker planeras att öppna under året i Storbritannien, Tyskland, Nederländerna och Belgien. Den första COS-butiken öppnar i mars på Regent Street i London. H&M har inlett en satsning inom hemtextil, H&M Home, som lanseras under hösten 2007. Sortimentet innehåller produkter till hemmet som överkast, lakan, gardiner, handdukar, filtar och kuddar. Försäljningen av H&M Home kommer till en början att ske genom distanshandeln via katalog och internet i Norden och Nederländerna, samt via internetförsäljning i Tyskland och Österrike. Arbetet med att utvidga skosortimentet för dam löper enligt plan. Lanseringen sker till att börja med i cirka 200 H&M-butiker under våren 2007. H&M räknar med att växa med 170 butiker under verksamhetsåret 2006-2007, främst i USA, Spanien, Italien, Tyskland, Storbritannien och Kanada. Under 2007 fortsätter arbetet med årets etableringar i Hongkong, Shanghai, Grekland, Slovakien, franchiseöppningen i Qatar samt starten av internetförsäljning i Tyskland och Österrike. Förberedelser inför öppningen i Tokyo, Japan 2008 har också påbörjats.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062