23948sdkhjf

Inga kändisar hos Zara

Spanska modekedjan Zara tänker inte följa efter H&M och andra kedjor som använder kändisar som marknadsföringstrick.

Medan H&M säljer kläder med hjälp av Madonna, sätter Zara sin snabba design- och produktionsprocess i centrum. - Allting handlar om snabbhet. Kändisar arbetar för andra varumärken, inte för oss, säger en Zara-direktör som vill vara anonym till nyhetsbyrån Reuters. Zaras logistikkedja är världsberömd. 60 000 klädesplagg i timmen fraktas ut i butikerna, som får nya kläder två gånger i veckan. Marian Salzman, trendexpert på reklambyrån JWT, säger till Reuters att Zara gör rätt som prioriterar snabb logistik. Men hon tror också att Zara kan ompröva sin inställning till kändismarknadsföring, om kunderna flyr.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08