23948sdkhjf

Små plånböcker ratas av Easy Shopping

Reklamtidningen Easy Shopping ska i fortsättningen bara skickas ut till hushåll med köpstarka familjer.

Hittills har tidningen, som produceras av Bonnier Responsmedier, delas ut gratis till 2,85 miljoner hushåll. Men nu slipper 150 000 hushåll i låginkomsttagarområden reklamtidningen. I stället får lika många hushåll i rikare områden reklamen i brevlådan. – Vi har samma upplaga och kostnadseffektivitet för kunden. Det som har hänt är att vi finjusterar målgruppen vad gäller kvalitet. Genom att förändra hur mottagaren ser ut hoppas vi kunna öka andelen nettosvar, säger Ann-Charlotte Baudin, försäljningschef på Easy Shopping till Dagens Media. Tidningen består av annonser från framför allt postorder- och distanshandelsföretag. I samband med att man finjusterar målgruppen fräschar man också upp tidningens utseende.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078