23948sdkhjf

Uppåt för snabbmat

Under juli gick försäljningen av hamburgare, tacos och food court-mat som smör i regnet.

Nordic Service Partner Holding som driver snabbmatskedjor under varumärkena Taco bar och Burger King, och står bakom ett antal food courts i olika köpcentrum, kan inte klaga på julivädret. Omsättningen i juli ökade under juli med 38 procent till 52,6 miljoner kronor. För jämförbara enheter var ökningen 9 procent. Under perioden januari-juli uppgick nettoomsättningen till 284,3 miljoner kronor (186,8), vilket är en ökning med 52 procent jämfört med motsvarande period i fjol. Jämförbara enheter ökade med 13 procent under perioden. Även konkurrenten McDonalds hade ett bra första halvår. Svenska McDonalds AB som driver 35 procent av restaurangerna i Sverige, ökade omsättnignen med 127 miljoner kronor till 1,94 miljarder kronor. Halvårsvinsten ökade med 5,8 miljoner kronor till 23,8 miljoner kronor.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.157