23948sdkhjf

Willys kunder vill ha större EMV-utbud

Butikernas egna märkesvaror, EMV, har blivit populära alternativ i kundkorgarna. Fler kunder vill ha miljövänliga EMV-alternativ.

Enligt en undersökning från Axfood-ägda lågpriskedjan Willys vill fler kunder se fler nyttiga och hälsosamma produkter, fler miljövänliga eller ekologiska varor och även fler färskvaror, allt under butikens eget märke. − Vi inom handeln måste hela tiden ha känselspröten ute och ta reda på vad konsumenterna vill ha när det gäller EMV-sortimentet. För konsumenterna är EMV en fråga om större valfrihet och vi måste kunna erbjuda ett attraktivt EMV-sortiment inom de områden konsumenterna prioriterar, säger Patrick Grabenbauer, marknadschef på Willys i ett pressmeddelande. Totalt har 1 767 konsumenter svarat på en webbenkät om EMV och hälften av dem ville ha fler färskvaror under Willys eget märke. Dessutom ville fyra av tio ha fler hälsosamma och nyttiga alternativ bland de egna märkesvarorna och två av tio ville ha fler ekologiska och miljövänliga EMV-varor. Rättvisemärkta produkter kommer inte lika högt i topp, fem procent av de svarande kunderna ville ha fler rättvisemärka EMV. Minst viktigt att få fler EMV av tyckte kunderna att godis och drycker var.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063