23948sdkhjf

Köpcentrum ska vinna kunder med tidning

Ett av Sveriges största köpcentrumföretag, Unibail-Rodamco, startar ett livsstilsmagasin.

Magasinet ska delas ut i upptagningsområdena för Unibail-Rodamcos nio största köpcentrum. – Vi bygger ut och förnyar våra köpcentrum just nu och då faller det sig naturligt att vi även ser över vår kommunikation med kunderna. Genom magasinet får vi den högkvalitativa, långsiktiga bärare av den kommunikationen vi vill ha, säger Lena Hedin, marknadschef för Rodamco Europe i Norden. Magasinet blir på ungefär hundra sidor och blir delvis annonsfinansierat. Ungefär 600 000 läsare beräknas få tidningen som ska produceras i 300 000 exemplar och i nio lokala editioner. Målgruppen blir kvinnor i åldrarna 29 till 45 år. Appelberg Publishing Group har fått uppdraget att producera tidningen som lanseras i början av nästa år och kommer sex gånger per år. Rodamco äger bland annat centrumen i Täby och Solna samt Nova Lund, Eurostop Halmstad, Jönköping och Örebro och Forum Nacka.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063