23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

H&M öppnar konceptbutik för unga

Gallerian i Stockholm får en ny H&M-butik för unga. Det är kedjans ungdomskoncept Divided som nu nischar sig mer mot en yngre målgrupp.

– Inredningen i den nya butiken är gjord för att tilltala målgruppen. Arkitekterna vi jobbat med har inspirerats av byggställningar, inredningen är ganska industriell, säger Camilla Falk, presskontakt på H&M Sverige till Dagens Handel.se. Inredningen i butiken är byggd på höjden för att både göra det lättöverskådligt för kunderna och frigöra golvyta i butiken. – Vi har också staplat högtalare på golvet för att öka intrycket av konceptet. Det finns en medvetet vald kontrast i utformningen för att skapa en överraskande och mindre utslätad miljö, säger Camilla Falk. Målgruppen för H&M Divided är 15 till 25 år. Enligt Camilla Falk är det aktuellt att rulla ut det designade butikskonceptet i fler butiker. – Vi kommer att öppna ytterligare några butiker med vårt ungdomskoncept Divided, det blir i Danmark och i Nederländerna.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109