23948sdkhjf

H&M öppnar konceptbutik för unga

Gallerian i Stockholm får en ny H&M-butik för unga. Det är kedjans ungdomskoncept Divided som nu nischar sig mer mot en yngre målgrupp.

– Inredningen i den nya butiken är gjord för att tilltala målgruppen. Arkitekterna vi jobbat med har inspirerats av byggställningar, inredningen är ganska industriell, säger Camilla Falk, presskontakt på H&M Sverige till Dagens Handel.se. Inredningen i butiken är byggd på höjden för att både göra det lättöverskådligt för kunderna och frigöra golvyta i butiken. – Vi har också staplat högtalare på golvet för att öka intrycket av konceptet. Det finns en medvetet vald kontrast i utformningen för att skapa en överraskande och mindre utslätad miljö, säger Camilla Falk. Målgruppen för H&M Divided är 15 till 25 år. Enligt Camilla Falk är det aktuellt att rulla ut det designade butikskonceptet i fler butiker. – Vi kommer att öppna ytterligare några butiker med vårt ungdomskoncept Divided, det blir i Danmark och i Nederländerna.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062