23948sdkhjf

Gevalia skrotar Skånerost

Med nya produkter, ny logotyp, ny design och nya kommunikationskanaler ska Gevalia förnya sitt varumärke.

– Vi har tydliggjort designen för att konsumenten lättare ska hitta bland vårt kaffe och låta varje variant berätta sin egen historia, berättar Ola Pettersson, marknadschef för Gevalia på Kraft Foods i Sverige. Namn som Skånerost och Mörkrost försvinner och ersätts av Gevalia India Malabar och Intensivo. Något Gevalia hoppas ska lyfta fram kaffesorternas karaktär och smak. Samtidigt lanseras en förnyad logotyp som ska användas både i butik och i kommunikationen över internet, bland annat på den nya kampanjsidan oväntat.se. – Vi vill förnya Gevalias kommunikation och bygga vidare på det hos svenska folket så inarbetade begreppet oväntat besök, säger Ola Pettersson.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064