23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Eko-lådan får konkurrens av Hemköp

Nu hakar Hemköp på trenden med ekologiska frukter och grönsaker. I vissa av Hemköps butiker provar man färdigpackade lådor med varor.

Totalt säljer man färdigpackade lådor i 15 butiker. Skillnaden mot Hemköp och konkurrenterna Årstiderna och Ekolådan är att Hemköp inte kräver abonnemang eller medlemskap för att beställa varorna. Kunderna måste dessutom själva åka till Hemköp och köpa lådorna i butiken, de leverars alltså inte direkt hem till kunderna. Under sommaren har man provat att sälja de färdigpackade lådorna, som finns i tre storlekar. Man har sålt 600 lådor och nu ska försöket utvärderas. Om Hemköp väljer att fortsätta sälja de ekologiska lådorna kan det innebära en försäljning om 3 000 lådor per vecka. De lådor som inte säljs öppnas och i stället säljer man produkterna styckvis, skriver Ekowebb.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.065