23948sdkhjf

Vi i bråk om VI

Vi-handlarna ogillar Volovs nya kampanj för sin senaste bil V70.

Volvo använder i sin senaste reklamkampanj ordet, eller den romerska siffran, VI. Volvo har också färgsatt VI med en röd färg som är lik den Vi-handlarna använder. Vi-butikerna har registrerat sin Vi-logotyp och färgen i den. Och nu anser Vi-handlarna att Volvos logotyp är för lik den handlarna har. - Vi har sagt att vi tycker att de har gjort ett olyckligt färgval. Vi-butikerna har registrerat loggan och signalfärgen. Vi har valt vårt namn med omsorg och tagit oss igenom en rättslig process med KF för rätten till det, säger Patrik Hjert, marknadschef på Vi fria handlare i samverkan till Dagens Media. Reklamkampanjen som gjorts av Forsman & Bodenfors syns nu både i tv och i print och enligt Patrik Hjert har många hört av sig till Vi-handlarna och sagt att Volvos logotyp är förvillande lik den Vi-handlarna har. - Det gäller särskilt de annonser som varken anger Volvo som avsändare eller har någon bil med, säger han till tidningen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.126