23948sdkhjf

Richard Gere i Kappahls nya reklam

Skådespelaren Richard Gere blir Kappahls nya ansikte.

Han blir den trede i raden efter Dustin Hoffman och Goldie Hawn att sporra Kappahls reklamfilmsmodeller med punchlinen ”You look great”. I de tidigare reklamfilmerna där Kappahl använt sig av Hollywoodskådespelare har skådisarna nöjt sig med en biroll. Så även denna gång. Totalt är det fyra reklamfilmer som ska visas med Richard Gere och filmerna ska visas under sju veckor i Sverige, Norge och Finland med början 20 september. Richard Gere kommer att skänka sitt arvode till sin egen välgörenhetsorganisation The Gere Foundation och pengarna ska användas till ett hälsoprojekt i tredje världen. – Jag har bara gjort några få reklamfilmer och jag undersöker noggrant vilka företag jag arbetar med, innan jag tackar ja. Samarbetet med KappAhl är viktigt och värdefullt och kommer att gynna många fattiga människor. Jag vill genom min välgörenhetsorganisation, The Gere Foundation, satsa pengar bland annat på ett projekt med sjukförsäkringar i tredje världen. Därför kommer jag att skänka hela mitt arvode till detta ändamål, säger Richard Gere i ett pressuttalande. – You Look Great speglar våra kunders syn på sig själva och vi medverkar till att bekräfta detta. På KappAhl är vi mycket glada för att Richard Gere sprider detta budskap i vår nästa reklamfilm. Lika glada och stolta är vi att Richard Gere valt att låta arvodet komma till stor nytta, säger Christian W Jansson, vd och koncernchef för KappAhl.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062