23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Cheap Monday snabbast växande

Weekdays märke Cheap Monday växte snabbast i Modesverige förra året.

Klädbutikerna har sett ett enormt uppsving i försäljningen de senaste tio åren. Mellan 2005 och 2006 ökade köpen av kläder med 5,5 miljarder kronor, eller åtta procent. Det visar modebranschens tidning Habits årliga kartläggning över modebranschen. Ungefär 70 procent av modebutikerna ökade sin lönsamhet under 2006, men trots det har de ändå den lägsta lönsamhetsnivån jämfört med andra aktörer, detaljister som leverantörer, i modebranschen. Weekday med klädmärket Cheap Monday i spetsen var det snabbast växande modebranschföretaget under 2006. Både deras grossist- och retailverksamhet visade på tillväxttal på mellan 250 och 350 procent under 2006. Habits kartläggning visar att de stora modekedjorna visade försäljningsökningar på upp emot 13 procent. Bäst gick det för barnklädeskedjorna där försäljningen steg med totalt 40 procent, det eftersom trenden med att lägga ned mer pengar på sina barn ökar.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.105|instance-web01