23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Årstiderna tror på 20 000 kunder om fem år

Den ekologiska frukt- och gröntleverantören Årstiderna tror på ett jätteuppsving bland svenska kunder. Om fem år ska bolaget ha 20 000 svenska kunder.

- Vi har stora förväntningar på den svenska försäljningsutvecklingen. Vi räknar med att omsätta cirka 100 miljoner kronor och ha ungefär 20 000 aktiva kunder om fem år. Många var skeptiska till vår etablering på den svenska marknaden, men vi har hela tiden haft efterfrågan från de svenska konsumenterna och därför trodde vi att det var möjligt för oss att lyckas med en etablering, säger René George Jensen som är Årstidernas huvudman i Sverige till Ekoweb. Årstiderna är ett danskt koncept som kör ut frukt- och grönsakslådor till kunder enligt ett prenumerationssystem. Sedan 2003 har danska Årstiderna sålt och kört ut sina lådor till svenska kunder, i dag säljer och levererar bolaget ungefär 2 700 lådor i veckan. I Danmark har Årstiderna 44 000 kunder.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063