23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

H&M:s tillväxtmål ligger fast

H&M räknar med att kunna hålla fast vid sina ambitiösa tillväxtmål även när högkonjunkturen viker.

H&M har som mål att öka antalet butiker med 10-15 procent per år. - Jag kan inte se att vi ändrar på det på många år. Och en tillväxt på 10-15 procent, tycker jag är ett rätt stort spann, säger Rolf Eriksen, vd i H&M, till Svenska Dagbladet. När ekonomin mattas av är det i stället de mindre klädkedjorna som drabbas, menar Eriksen. H&M räknar med att vinna rättstvisten om sitt eget varumärke i Ryssland. Men när en Rysslandsetablering kan ske vill Rolf Eriksen inte berätta.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.082