23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

100 nya butiker för skojätte

Sverige är för litet för skokoncernen Nilson Group. Nu ska man expandera i Norden och Östeuropa.

- Vi räknar på en total potential på cirka 100 butiker till i Norden, på ungefär fem år, säger Ingemar Charleson, vd i Nilson Group, till Svenska Dagbladet. Därefter är målet att Nilson Group ska finnas på en icke-nordisk marknad inom fem år. Marknaderna i Östeuropa har undersökts. Det kan också bli fler Feetfirst, skovaruhuset där Nilson Group samlat alla sina varumärken. Det första öppnade nyligen på Drottninggatan i Stockholm. Expansionen ska Nilson Group klara av egen kraft. En börsnotering är inte aktuell. Omsättningen i år väntas bli 2,2-2,3 miljarder. Gruppen har i dag cirka 250 butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125