23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Bättre hemsida viktigt för försäljning

Hemsidan är företagets ansikte utåt. För att öka försäljningen i sin webbshop jobbar e-handelsbutikerna med att förbättra sin hemsida.

Den ökade e-handeln beror till stor del på ett utökat utbud i e-butikerna. En förbättrad hemsida och webbshop är något som 68 procent av de tillfrågade företagen i Handelns Utredningsinstituts, Huis, och Postens E-barometer satsar på. Det är också en vanlig åtgärd att arbeta mer med marknadsföring, hitta nya produkter och att utöka produktutbudet. Minst vanligt för att få snurr på sin e-handel är att sänka priserna, bland annat eftersom priset på internet redan i många fall är lågt. Så på internet är prissänkningar ingen konkurrensfördel. Av de tillfrågade företagen vill 71 procent prioritera ett stort utbud i webbshoppen för att locka kunder. Det vanligaste kunderna köper är böcker (47 procent) och cd- och dvd-skivor (34 procent).

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094