23948sdkhjf

Bra snurr på Willys Ramadanförsäljning

De nya helgerna och högtiderna som uppmärksammas allt mer i Sverige ger extra kassaklirr. Ramadanförsäljningen slog i år rekord hos Willys.

Axfoods lågpriskedja har under årets Ramadan erbjudit originalprodukter från bland annat Balkan, Mellanöstern och Östeuropa. Det har gett snurr i kassalinjerna. Försäljningen av produkterna ökade med 30 procent under fastemånaden. – Vi har fått ett antal telefonsamtal och mail från kunder som har uttryckt sin uppskattning över att Willys har uppmärksammat Ramadan med budskap och erbjudanden som direkt har riktat sig till dem som fastar under Ramadan. Den typen av respons på marknadsföring är ovanligt och vi ser det som ett gott betyg, säger Camilla Fogelström, kommunikationsansvarig på Willys i en kommentar. I år uppgick försäljningen av Willys globala sortiment under Ramadan till ungefär tio miljoner kronor, jämfört med 7,7 miljoner kronor för ett år sedan. Svensk Handel tar tillsammans med Mångkulturellt Centrum fram den Mångkulturella almanackan med alla stora högtider som firas i Sverige. Den går att beställa från Svensk Handels hemsida, www.svenskhandel.se.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063