23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Fryspizza på norrmänens julbord

Norrmännen gillar färdigmat. Så till den grad att de till och med äter fryspizza på julafton.

Enligt den norska sajten Dagligvarehandelen så ökar försäljningen av märket Grandiosa, som är fryst färdigpizza, med 40 procent under december månad. Det beror bland annat på att norrmännen, liksom många andra, är stressade under julmånaden. Grandiosa marknadsförs av Stabburet i Norge. – Sista veckan före jul äer årets stressigaste för pizzakedjorna och hamburgerrestaurangerna. Siffror från MMI visar att runt 100 000 personer över 15 år har ätit Grandiosa på julafton också, säger Stabburets produktchef Tormod Rasten till den norska tidningen Nationen

BREAKING
{{ article.headline }}
0.116