23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Marimekko på H&M

I vår och sommar klär sig H&M:s kunder i grafiska mönster.

Den svenska klädjätten har samarbetat med Marimekko och tagit fram kläder till i vår som har Marimekkos grafiska mönster från 1950-, 1960- och 1970-talen. Kollektionen kommer att säljas på H&M:s samtliga marknader. Mönstren finns på både barn-, dam- och herrplagg och pryder både klänningar, tunikor, kjolar, skjortor och shorts. – Vårt designteam har länge beundrat Marimekkos livfulla mönster och färger. När våra designers kom på idén att skapa en kollektion med Marimekko-tryck kändes det helt naturligt och rätt i tiden. Sommarkollektionen 2008 kommer att vara glad och fräsch som en vitamininjektion, berättar H&M:s designchef Margareta van den Bosch. Kirsti Paakkanen , vd för Marimekko, är glad för samarbetet. Hon säger i ett pressmeddelande: – H&M är ett av de trendigaste och mest framgångsrika modehusen i världen och jag ser ett stort värde i vårt samarbete. Jag tror att det kommer att intensifiera Marimekko´s internationella erkännande bland unga och modemedvetna konsumenter.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109