23948sdkhjf

Klädjättar säljer mer

Både H&M och Kapp-Ahl visar positiva försäljningsresultatresultat. Men Kap-Ahls vd Christian W Jansson är inte nöjd, bara tillfreds med det gångna kvartalet.

– Vi har alltid större ambitioner. Jag hade helst sett en ännu större försäljning, säger Christian W Jansson, till Dagens Nyheter, om Kap-Ahls rapport för det första kvartalet som på grund av brutet räkenskapsår sträcker sig från september till november. Rörelseresultatet steg med 11 procent jämfört med samma kvartal förra året, och försäljningen steg med 5 procent till 1 247 miljoner kronor. Stabilt är det ord som Kap-Ahl använder i sin delårsrapport för att beskriva försäljningen i butik. – Det långsiktiga målet är att den ska växa med 6-9 procent och det når vi inte till, säger Christian W Jansson till Dagens Nyheter. Även för H&M:s del är siffrorna positiva. De ökade sin novemberförsäljning med 14 procent jämfört med förra året. Antalet butiker för deras del uppgick i slutet av november till 1 522 stycken vilket är en ökning med 177 stycken jämfört med förra året.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063