23948sdkhjf

HM:s HIV-kampanj rätt i tiden

HM börjar den 31 januari sin försäljning av sin kollektion ”Fashion Against Aids”. Deras satsning kommer perfekt då artisten Andreas Lundstedts avslöjade att han är Hiv-smittad återigen har satt stort fokus på frågan.

Kollektionen är framtagen i samarbete med olika artister som Timbaland, Rianna och svenska The Cardigans. – Ett av skälen till att vi gått in i det här samarbetet är att det finns ett akut behov av att uppmärksamma ämnet, säger HM:s presskontakt Katarina Kempe till Resumé. Klädkedjan kommer att marknadsföra kampanjen både med print- och utomhusannonser, och även i butikerna kommer man att lyfta fram kollektionen. På HM:s hemsida kommer kunderna att kunna gå in och få information om HIV och Aids och också få möta de artister som är delaktiga i kampanjen. Och för någon dag sedan gick den första annonsen i Svenska Dagbladet. Men även om tiden för kampanjen och publicerandet av den första annonsen är helt rätt är detta inget HM har styrt upp. – Annonsen var bokad sedan lång tillbaka och det här går ut på alla marknader, säger Katarina Kempe till Resumé som svar på frågan om annonsen tidigarelagts för att ge en extra skjuts till kampanjen med tanke på veckans skriverier om Andreas Lundstedt.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.078