23948sdkhjf

Rekordstor reklam i elektronikbranschen

Inför julhandeln storsatsade hemelektronikkedjorna på marknadsföringen. Expert ökade sina reklamköp med 50 procent jämfört med förra året.

Konkurrensen om kunderna är stenhård i hemelektronikbranschen. Och inför årets julhandel slipades knivarna ytterligare. Årets reklaminvesteringar blev rekordstora. Elgiganten är den elektronikbutikskedja som satsar mest på reklam, cirka 309 miljoner kronor fram till 1 december rapporterar Dagens Industri. Tvåa är Onoff med 148 miljoner kronor, trea kommer Expert med 135 miljoner kronor. Därefter följer Siba, Netonnet, Euonoics och Mediamarkt. Inför årets julhandel satsade Elgiganten ytterligare 40 miljoner kronor på reklamen. Expertkedjan ökade sina reklaminköp med 50 procent jämfört med fjoåret.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Därför är Kicks en tillväxtraket
Butik med anor från 1877 till salu
Ny butik för Sail Racing: ”Långsiktigt ett kanonläge”
Synoptik utökar butiksnätet
Jula ur startgroparna för ny etablering
Smycken och elektronikprodukter stoppas vid gränsen
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
Habit
Transportnet

Sänd till en kollega

0.078