23948sdkhjf

Från godis till vitaminer

Midelfart Sonesson hämtar ny vd till naturläkemedel- och hälsovarumärket Friggs från Cloetta Fazer. "Friggs ligger helt rätt positionerat, nu ska vi öka takten" säger koncernchef Peter Åsberg.

Hälso- och skönhetsföretaget Midelfart Sonesson utser Daniel Juhlin till ny vd för Friggs AB. Han beräknas tillträda tjänsten senast den 1 april. Daniel Juhlin kommer närmast från Cloetta Fazer AB där han varit verksam sedan 2005 som kategori- och innovationsdirektör. - Tidigare var Friggs organiserat som ett affärsområde inom koncernen, men nu vill jag förtydliga organisationen, säger Peter Åsberg, koncernchef i Midelfart Sonesson. Daniel Juhlins uppdrag är att forsätta på den inslagna vägen som visat sig framgångsrik, men att öka takten. Under Friggs varumärke säljs vitaminer/mineraler, naturläkemedel och hälsosamma livsmedel som riskakor, multikakor, sportbars, örtteer, juicer, linser och fröer. - Med tanke på den starka hälsovågen i landet ligger Friggs helt rätt positionerat både som varumärke och företag, säger Peter Åsberg. Daniel Juhlin efterträder affärsområdetschef Joakim Borgmalm som valt att lämna uppdraget.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064