Privab och Metro lanserar kedja
Butikskedjan får namnet My Way och ska bestå av hittills oprofilerade servicebutiker. En marknad som idag omsätter 12 miljarder kronor. Butikerna kommer även fortsättningsvis drivas av enskilda entreprenörer, men ha en gemensam varumärkesprofil och marknadsföring. Lanseringen av My Way inleds i mars. I augusti drar en rikstäckande kampanj med annonsering i Metro igång. - Vi räknar med att vara cirka 80 butiker i december 2008, säger Michael Westin, vd i Privab. Vårt slutmål är en siffra som vi än så länge behåller för oss själva men att vi skall bli kedja att räkna med inom denna sektor är ingen hemlighet. Metro kommer att fungera som en mediepartner och stå för veckovis utbudsannonsering. Tidningen kommer att distribueras och synliggöras i och kring butikerna. I kedjan kommer också svensk Kuponginlösen att erbjuda olika betaltjänster. - Att kunna erbjuda denna typ av tjänster i My Way butikerna är en suverän lösning både för konsumenten och butiksägaren, säger Michael Westin.