23948sdkhjf

Team Sportia spänstar vidare

För andra året i rad ökar sporthandlaren Team Sportia försäljningen med tio procent. "Vi är en traditionell sportkedja, och det uppskattas av kunderna", säger företagets vd.

Team Sportias försäljning under 2007 ökade med tio procent, vilket ligger i nivå med försäljningsökningen på 10,8 procent under 2006. – Att försäljningen ökar beror på flera saker. Vi håller fast vid att vara en traditionell sportkedja med sportutrustning som fler uppskattar, säger Tommy Andersson, vd i på Team Sportia. Under våren 2008 öppnar nya Team Sportia butiker i Norrköping (Ingelsta), Uddevalla city och Kalmar (Giraffen) och för att synliggöra varumärket stödjer företaget flera arrangemang. – Bland annat sponsrar vi O-ringen, Vätternrundan, Vårruset och Stockholm Marathon och är huvudsponsor för IFK Göteborg. Alla arrangemangen går hand i hand med det vi fokuserar på och det vi vill symbolisera, det vill säga erbjuda sport- och fritidsprodukter för den aktiva människan. Det känns väldigt bra, säger Tommy Andersson.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062