23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Wedins renodlar Accent

Wedins ska bli tydligare och profilerar om Wedins Accent till en renodlad reseeffekt- och accessoarkedja . 60 butiker byter namn till Accent.

Genom uppdelningen hoppas Wedins att kunder lättare ska kunna välja butik, beroende på om de är intresserade av skor eller av accessoarer och reseeffekter. - Genom att Accent blir en egen kedja skapar vi en tydlighet gentemot marknaden och gör det enklare för kunden att hitta rätt i våra erbjudanden, säger Wedinskoncernens vd Per Thelin. Omprofileringen sker i både Sverige och Finland med nytt skyltmanér och ny butiksinredning. I Norge sker omprofileringen i ett senare skede. De första butikerna som presenterar det nya konceptet i sin helhet är Accent på Drottninggatan i Stockholm och Accent i Femmanhuset i Göteborg. Övriga butiker får till en början nya skyltar, nytt profilmanér och kommer successivt framöver även få ny inredning. Men helt uppdelade kommer de båda kedjorna inte att vara. I vissa Wedinsbutiker kommer Accent att ingå som butik i butik.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062