Norska Helly Hansen Group gjorde 2007 en vinst på 120 miljoner norska kronor att jämföra med 46 miljoner norska kronor 2006. Omsättningen ökade med fyra procent från 1 365 miljarder norska kronor 2006 till 1 419 miljarder norska kronor 2007. Försäljningen för 2008 indikerar att detta år kommer att bli ett ännu lönsammare år för företaget. – Vi har precis avslutat ett väldigt bra men otroligt intensivt år, säger Peter Sjölander, vd för Helly Hansen. Att lyckas öka vinsten under ett år då vi sett över i stort sett hela vår verksamhet och genomfört stora förändringar, är ett bevis på styrkan i Helly Hansens varumärke och de som arbetar i företaget. Omsättningen förväntas öka med 12 procent 2008. I slutet av 2007 hade Helly Hansen 126 butiker runt om i världen och antalet återförsäljare förväntas öka under 2008.
Starkt 2007 för Helly Hansen
Det norska sport- och utomhusföretaget mer än fördubblade vinsten under 2007.