23948sdkhjf

Svenskt klädföretag blev Årets komet

Under 2007 hände mycket för Odd Molly. Bland annat börsnoterades företaget, men en raketutveckling av börskursen som följd. Det och en spännande utveckling gör att Odd Molly är en värdig vinnare av Årets komet.

Varför blir Odd Molly Årets komet? – Vi betyder helt enkelt bra business. Vi har en extremt hög genomförsäljning till fullpris vilket gör att vi är en sällsynt lönsam produkt för alla våra återförsäljare. Vårt sortiment och varumärke skapar också merförsäljning, det ser vi på rapporter vi får från butikerna, säger Per Holknekt, kreativ chef för Odd Molly. Vad betyder ett sådant här pris? – Alla priser är otroligt viktiga. Det här är extra roligt, eftersom det är ett verklighetsförankrat, konkret och objektivt pris. Övriga nominerade var: Katshing, Stayhard

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.067