23948sdkhjf

Norrgavels värdegrunder banade väg för pris

Produkter med högre kvalitet ger mindre konsumtion. Det kan låta konstigt då kunderna hela tiden uppmanas att handla mer. Att Norrgavel vill driva butik och verksamhet i samklang med både ett ekologiskt och kvalitativt tankesätt ger dem priset för Årets medvetna butik.

Vad har Norrgavel gjort för att bli Årets medvetna butik? – Vi startade Norrgavel utifrån en värdegrund och byggde sedan ett företag kring dessa värderingar. Det handlar framför allt om den ekologiska dimensionen, att driva verksamheten i samklang med kretslopp och natur. Det genomsyrar allt vi gör. Vi uppmuntrar konsumenterna att konsumera mindre och hellre köpa produkter med högre kvalitet som håller längre. Kunderna gör en del av jobbet genom att välja träslag, ytbehandling, färg och textilier. Det ser vi som ett sätt att göra kunden medveten om miljöpåverkan och kvalitet, säger Nirvan Richter, vd och grundare av Norrgavel. Övriga nominerade var: Coop Sverige, Lush

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078