23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

H&M är Europas värdefullaste varumärke

Hennes & Mauritz värderas till 100 miljarder kronor, enligt varumärkeskonsultfirman Interbrand, som rankat Europas värdefullaste detaljhandelsvarumärken.

Sverige tar inte bara guldet utan också bronset i Interbrands ranking. Ikeas varumärke värderas till 6,5 miljarder euro, vilket ger en tredjeplats på listan. Tvåa är franska Carrefour. De tio värdefullaste detaljhandelsvarumärkena i Europa, enligt Interbrand: 1. H&M 2. Carrefour 3. Ikea 4. Tesco 5. Marks & Spencer 6. Zara 7. Aldi 8. Boots 9. El Corte Inglés 10. Auchan

BREAKING
{{ article.headline }}
0.126