23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Butiksreklamen ökade förra året

Under förra året var butiksreklam en av de medieinvesteringar som ökade mest.

Enligt IRM:s, Institutet för reklam- och mediestatistik, stora reklamkaka så var butiksreklam en av de delar som ökade mest under 2007. Butiksmedia ökade med 14,9 procent till 62 miljoner kronor. Butikspromotion, exklusive butiksmedia ökade med 6,5 procent till drygt 3,3 miljarder kronor. Butikspromotion är framför allt varudemonstrationer i butik av fysiska personer. Totalt sett ökade mediemarknadens utgifter för marknadskommunikation under 2007med 4 procent och omsatte därmed 63 miljarder kronor. Det är en ökning med drygt 2 miljarder kronor jämfört med föregående år.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.142