23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

H&M:s reklam är bättre än Lindex

Trefärgade klänningar och rosor har präglat Lindex och H&M:s tv-reklam under de senaste två månaderna. Men H&M:s reklam var bätre än Lindex.

Det visar MEC Medialabs undersökning om de båda kampanjerna. Enligt Dagens Media så var H&Ms reklam dubbelt så effektiv som Lindex sett till förhållande till medieinvesteringen. Tidningen uppger att avsändaridentifikationen på H&Ms kampanj uppgick till 58,2 procent, jämfört med Lindex 36 procent. Av de som såg Lindex reklam trodde 15 procent att H&M var avsändaren, 12 procent trodde att H&M var avsändaren av Lindex reklam. Hade Lindex reklam stuckit av mer från H&M så hade Lindex kunnat nå 40 procent högre varumärkeskännedom och kanske försäljning.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.126|