23948sdkhjf

Godisprinsen ändrar sig inte

Bråket mellan Godisprinsen och Karamellkungen kan vara på väg att bli en rättslig process.

Den 21 april gick fristen ut för Godisprinsen att svara på Karamellkungens anklagan om renommésnyltning. Men Godisprisen tänker inte gå med på Karamellkungens krav. – Vi bestrider påståendet från Karamellkungen om att vi ägnar oss åt renommésnyltning, säger Gustav Lantz, vd för Godisprinsen till Dagenshandel.se. Karamellkungen har bland annat anmodat Godisprinsen att byta namn, något Godisprinsen inte tänker göra. – Nej, varför skulle vi göra det. Ser man det så, kan man säga att Karamellkungen har ett namn som är nära Karamellpojkarna. Loggan vi har skapade vi innan Karamellkungen gjorde sin. Tidigare hade de en logotyp med en liten pojke med en krona och en mantel, men efter att vi lanserade vår logotyp så bytte deras logotyp utseende till ett som är mer lik vår figur, säger Gustav Lantz. Enligt Karamellkungens vd, Morgan Christoffersson har man tagit emot Godisprinsens svar och även skickat tillbaka ett svar där man ger den nya konkurrenten ytterligare någon tid på sig att fatta beslut i hur de ska göra. – Vi tolkar det svar vi fått av dem att de inte vill göra det vi bett dem om. Därför har vi skickat ytterligare ett brev där vi upprepar våra krav. Vi vill helst slippa dra detta till rätten men eftersom vi anser att Godisprinsen inkräktar på vårt varumärke så måste vi agera. De ska svara inom den här veckan, därefter får vi se vad våra jurister råder oss att göra. Det finns i så fall två vägar att gå, tingsrätten eller Marknadsdomstolen, men vi hoppas vi slipper dra det så långt, säger Morgan Christoffersson.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063