23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Uppåt för Björn Borg

Både vinst och omsättning ökade för Björn Borg, trots minskad klädförsäljning.

Under tredje kvartalet, 1 juli – 30 september 2008 ökade Björn Borg varumärkesförsäljningen med 7 procent till 704 miljoner kronor. Detta trots att försäljningen av kläder minskade med 2 procent. Istället är det försäljningen av skor som haft starkast utveckling. Bäst går försäljningen i Finland och Belgien medan Frankrike och Tyskland gått sämre än väntat. Försäljningen på Björn Borgs största marknad Nederländerna, ökade med 12 procent. Björn Borg-koncernens nettoomsättning ökade med 8 procent till 160, 8 miljoner kronor och resultat efter skatt ökade med 7 procent till 37,6 miljoner kronor.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079