23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Konsums glesbygdsatsning – en succé

Konsum Värmland satsade förra året på en butik i glesbygden. Elva miljoner kronor plöjdes ned i Konsum i Sysslebäck och satsningen har betalat sig.

Omsättningen har ökat med 60 procent sedan öppningen för ett år sedan. – Det vi gjorde är unikt i branschen och det var något av ett vågspel. Därför är det extra roligt att butiken nu överträffat våra förväntningar. Det här visar att det lönar sig att satsa i glesbygd, säger Klas Olsson, informationschef på Konsum Värmland till Nya Wermlands Tidning. Med hjälp av bredare gångar, större sortiment och ljusare lokaler har kunderna blivit fler. – Det kunde egentligen inte ha blivit bättre. Butiken har blivit något av en träffpunkt. Boende på de mindre orter i norra Värmland åker hit lite på samma sätt som de som bor strax utanför Karlstad åker till Bergvik, säger Anders Nilsson, butikschef.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|