23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Streetwear klarar krisen

Allt är inte bara mörker i dessa lågkonjunkturens dagar. Tvärt­om, det finns nischer som klarar sig alldeles strålande med tanke på omständigheterna – kanske just för att de är nischer. Dit hör streetwear och framför allt de streetwear­märken som har sin huvudsakliga försäljning över nätet.

E-handelsleverantören Panagora Room, som specialiserat sig på modebranschen och byggt ett flertal webbbutiker åt kända varumärken, har undersökt hur näthandeln med streetwear utvecklats under konjunktur­avmattningen. – Trots de svåra tiderna ser vi en positiv trend, säger Panagoras vd Moon-Suck Song. Försäljningen ökar och internetbutikerna hittar både nya marknader och nya kunder. Han tror därför att internethandeln – inte bara när det gäller streetwear, utan även med mode i allmänhet – kommer att klara sig relativt bra även om recessionen drar ut på tiden.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|instance-web01