23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Lensway öppnar glasögonkiosk

Näthandlaren Lensway har satt upp sin första fysiska butik – en 20 kvadrats glasögon­kiosk i Stinsens Köpcentrum i Häggvik utanför Stockholm. Företaget räknar med att det finns marknad för omkring 300 butiker i Norden.

Lensway, en av Europas största linssäljare på nätet, började sälja glasögon för ett år sedan. I dag säljer företaget omkring 150 par glasögon per dag. Butiken är ett sätt att komma närmare befintliga kunder, men också ett sätt att nå nya kunder, som kanske inte tänker sig att handla på nätet. – Vi märkte att det finns ett önske­mål från nätkunderna att kunna gå till en fysisk butik. Glasögon kräver en del efterservice, som justering av passform och småreparationer, säger Dan Grapengiesser, affärs­utvecklingschef på Lensway. Butiken är tydlig i sitt uttryck och syns väl i köpcentrumet. Sortimentet är begränsat och prydligt exponerat.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|instance-web03