23948sdkhjf

Kanonår för Wesc

Det svenska modeföretaget Wesc redovisar en vinst före skatt på 47,9 miljoner kronor (5,6) på helåret.

Enligt delårsrapporten rörande kvartal fyra, februari till april 2009, och även helåret 2008/2009 från bolaget så växer Wesc vidare på streetwaremarknaden. Sett till helåret den första maj 2008 till och med den sista april 2009 så ökade också nettoomsättningen med 38 procent och uppgick till 296,7 miljoner kronor (214,4). Sett till endast det fjärde kvartalet, februari 2009 till april 2009, så ökade resultatet före skatt till 3,6 miljoner kronor (1,0). Samtidigt uppger bolaget att förodrer för den första delen av höstkollektionen har ökat rejält för i höst. Ordrarna inför hösten ökad med ungefär 24 procent. Samtidigt har USA vuxit rejält och blivit bolagets absolut största marknad. – Vi befinner oss i en otroligt intressant situation där varumärket Wesc blir allt starkare. Vi har haft och kommer att ha ett antal intressanta samarbeten internationellt, som kommer att bidra till att ytterligare skapa uppmärksamhet för vårt varumärke. Efter att USA nu blivit vår största marknad kommer vi även att fokusera på större marknader i Europa och att öppna upp nya marknader i Asien. Vi fortsätter våra ansträngningar för att försöka bygga upp det främsta street fashion varumärket i världen, säger Greger Hagelin, vd.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093