23948sdkhjf

Lyckat butiksexperiment förlängs

Butiken Together i Sturegallerian är unik i sitt slag, nu förlängs experimentet i ytterligare en månad.

Butiken Together i Sturegallerian var ett tillfälligt experiment som planerats hålla öppet endast under maj. Nu förlängs projektet och butiken kommer att hålla öppet juni ut. Sortimentet i butiken består kontinuerligt av cirka 30 produkter och utbudet uppdateras varje dag med nyheter. I butiken finns produkterna utställda och kunden kan här anmäla sitt intresse för en viss vara. Ett SMS-besked skickas sedan med information om hur många som delat intresset och vilken rabatt det blev. Varje erbjudande i butiken ligger uppe under en begränsad period som varierar om antingen 1, 3, 5 eller 7 dagar. – Vi kan inte avslöja exakt försäljning men det har fallit väldigt väl ut bland både kunder och butiker. Vi fick nyligen beställa in extra exemplar av en färgsprakande matta från David design när de som fanns inte räckte till. Ofta är det också oväntade produkter som gör succé, första veckan gick till exempel ett antal kristallbeprydda manschettknappar från Lars Wallin med dödskallemotiv åt på mindre än en timme, säger Pernilla Karvia, Sturegallerians centrumchef. BAS Brand Identity har i samarbete med Sturegallerian tagit fram butiksidén och utformningen av butiken. – Besökare berättar spontant att de uppskattar idén och konceptet, och att de hoppas att det kan fortsätta, inte minst när tiderna är sämre och de kan läsa en hel del svarta rubriker om handeln i tidningarna, säger Pernilla Karvia.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063