23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Nytt koncept och expansion för Hemma

Hemmabutikerna lanserar ett nytt butikskoncept från i höst.

Enligt ett pressmeddelande ska vitvarukedjans nya koncept bygga mer på service och foga samman den traditionella butiken med e-handeln. Fram till årsskiftet ska 3-5 nya butiker att öppnas och fler planeras under år 2010. Kedjan ska växa genom etableringar av nya egna butiker och genom att nya medlemmar ansluter sig. – Med en kapitalstark och detaljhandelskunnig ägare i Hakon Invest, har vi muskler att utveckla och låta kedjan växa snabbt, säger Daniel Lindin, vd för Hemmabutikerna. De nya butikerna ska etableras i områden med stort kundflöde och där det ”normalt inte finns vitvarubutiker”, skriver kedjan i ett pressmeddelande – Det nya butikskonceptet förstärker Hemmabutikernas erbjudande genom kopplingen till e-handel och ett utökat utbud av tjänster. Det är dags för vitvaruhandeln att flytta fokus från produkt till kund, säger Daniel Lindin. – Genom våra egna butiker har vi möjlighet att testa och utveckla vårt koncept. Det gör att vi kan leverera färdiga, framgångsrika butikslösningar till de butiker som drivs av egna entreprenörer i kedjan vilket är en styrka för alla parter, säger Daniel Lindin.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|instance-web04