23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Vinstvarning från Empire

Återförsäljaren av hem- och hushållsprodukter, Empire, vinstvarnar. Ytterligare nedskrivningar av varulagret, nedläggning av verksamheten i Spanien, rensning av sortimentet och avvecklingskostnader motiverar enligt styrelsen reserveringar i halvårsresultatet på 13,4 miljoner svenska kronor.

-Även om vi tar den stora smällen genom reserveringen, krävs mycket arbete för att reda ut situationen och få goda villkor för den fortsatta verksamheten, säger nye vd:n Per Björkman. Första halvårets försäljning har gått ned med 12,8 procent, jämfört med 2008. Empires viktigaste varumärken är Sodastream, Babyliss, C3 och Caffitaly.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web04